Boeking beheren

Boeking beheren is een platform waar je eenvoudig al je boekings- en reisgegevens kunt beheren en alle documenten en instapkaarten kunt downloaden.

Via Boeking beheren kun je het volgende doen:


Let op: Flix brengt een servicevergoeding in rekening om verder te investeren in klantgerichte tools die het reisgemak verbeteren, zoals "Boeking beheren / zelfbedieningstool voor het wijzigen van reizen, bagage toevoegen". Voor meer informatie raadpleeg je https://www.flixbus.nl/abv.

Passagiers- en contactgegevens bewerken

Wij willen er zeker van zijn dat je contactgegevens up-to-date zijn, zodat alle wijzigingen gratis zijn. Vergeet niet om je telefoonnummer toe te voegen, zodat je updates over je reis per sms kunt ontvangen.

Om de naam van een passagier te wijzigen, klik je op Passagiers bewerken/verwijderen.
Om de contactgegevens van de hoofdpassagier te wijzigen, klik je op Contactgegevens bewerken.

Als het tarief verschilt van het tarief van de oorspronkelijke boeking, moet je mogelijk betalen om de gegevens van de passagier te wijzigen. Tickets zijn niet overdraagbaar. Om een passagier te verwijderen, schakel je Rit(ten) annuleren in.

Een reis omboeken naar een andere datum of tijd

Om de datum of tijd van je reis te wijzigen, klik je op Vertrekdatum/-tijd wijzigen en bevestig je de nieuwe selectie. Houd er rekening mee dat de tijd van vertrek +15 minuten moet zijn vanaf het moment van je bevestiging. Om een nieuwe plaats van vertrek of bestemming te kiezen, moet je je reis annuleren en een nieuwe reis boeken.

Afhankelijk van de nieuwe reis moet je mogelijk bijbetalen of ontvang je restitutie als het tarief van de nieuwe reis lager is. Je kunt maar één reis per keer omboeken.

Zitplaatsen en extra bagage wijzigen/toevoegen

Je kunt je zitplaats reserveren voor meer comfort of ervoor zorgen dat je bij een groepsboeking allemaal bij elkaar zit. Je kunt ook op elk moment nieuw ingecheckte of speciale bagage toevoegen.

Welke wijzigingen je kunt invoeren, is afhankelijk van de beschikbaarheid voor de reis.

Boeking annuleren

Als je je reis geheel of gedeeltelijk moet annuleren, worden opties voor terugbetaling aangeboden volgens de voorwaarden in de markt waar de reis naartoe gaat.

Om je hele boeking of een deel van je reis te annuleren, klik je op Rit(ten) annuleren.
Om passagiers uit je boeking te verwijderen, klik je op Passagiers bewerken/verwijderen.
Om toegevoegde zitplaatsen of bagage te annuleren, klik je op Bagage/extra's annuleren.

Je kunt je ticket tot 15 minuten voor vertrek annuleren en een volledige of gedeeltelijke restitutie krijgen in de vorm van een voucher. Bekijk hier ons annuleringsbeleid.

Vertragingen en annuleringen

Als Flix jouw rit heeft geannuleerd of verantwoordelijk is voor een aanzienlijke vertraging vanaf het vertrek, heb je mogelijk recht op compensatie. Via 'Boeking beheren' kun je een gratis Flix-rit inplannen of een terugbetaling aanvragen volgens de plaatselijk geldende voorwaarden.