Als je deze website niet kunt openen, bel dan naar de +31 (0) 858 881 843 of gebruik de Google Assistent-app van FlixBus.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Reservering van zitplaatsen

Reservering van stoel

Wil je graag naast je vriend of je gezinslid zitten? Of zo comfortabel mogelijk reizen? Reserveer dan de gewenste stoel tijdens het boekingsproces. Er zijn verschillende soorten stoelen beschikbaar, afhankelijk van je wens.


Stoelcategorieën

Klassiek

Klassieke stoel

  • Je kunt kiezen of je aan het raam of het gangpad wilt zitten
  • Reserveer de stoel naast je vriend of gezinslid
Tafel

Een stoel met tafeltje

  • Deze stoelen bevinden zich beneden in onze dubbeldekkers
  • Deze plaatsen zijn ideaal voor een potje kaarten, werken of studeren tijdens je reis!
Panorama

Panoramastoel

  • Deze stoelen bevinden zich voor in de bus
  • Geniet van een fantastisch uitzicht tijdens je reis
Extra zitplaats

Extra zitplaats

  • Reserveer de beschikbare plaats naast de jouwe
  • Geniet van extra ruimte

Hoe kan ik een stoel reserveren?

Stoelreservering tijdens de boeking

1. Als het mogelijk is om een stoel voor je reis te selecteren, kun je dit doen tijdens het boekingsproces.

2. Klik op het veld Stoel reserveren.

Overzicht van stoelen

3. Klik op het overzicht van de stoelen en selecteer de gewenste stoel. De stoelen die zijn gemarkeerd met een X, kunnen niet worden gereserveerd.

4. De kosten voor het reserveren van een stoel zijn afhankelijk van de gekozen stoel en de reisafstand. De prijzen voor stoelreserveringen vind je hier.

5. Ga door met de boeking. Je vindt het geselecteerde stoelnummer op je boekingsbevestiging.

6. Je stoelnummer in de bus is op oogniveau in het donkergrijs gemarkeerd naast de bagageruimte boven je stoel.

De afbeeldingen dienen slechts ter illustratie. De werkelijke kosten kunnen variëren en zijn afhankelijk van de reis.


Hoe herken ik mijn stoel in de bus?

Afhankelijk van de reis kun je elke stoel reserveren of alleen stoelen in bepaalde rijen. In sommige bussen kunnen geen stoelen worden gereserveerd.

Als je een speciale stoel hebt gereserveerd, vind je het stoelnummer op je ticket. In bussen waarin je een stoel kunt reserveren, wordt het stoelnummer weergegeven op oogniveau naast de bagageruimte boven je stoel.

Als je geen stoel hebt gereserveerd, maar er een stoel is toegewezen op je ticket, kun je plaatsnemen in de aangegeven stoel.

Als je geen stoel hebt gereserveerd en er ook geen stoel is toegewezen aan je op je ticket, kun je een stoel kiezen die niet is gereserveerd. Deze wordt aangegeven met een groene sticker. In dit geval raden we je aan om zo vroeg mogelijk bij de bus te zijn om je stoel te bemachtigen. Passagiers met lichamelijke beperkingen krijgen uiteraard voorrang op bepaalde stoelen.


Stoelreserveringen toevoegen, wijzigen en annuleren

Je kunt alleen een stoel reserveren tijdens het boeken. Op dit moment kun je mogelijk geen stoel toevoegen aan je boeking nadat het ticket is geboekt. Klik hier als je je stoel wilt annuleren of wijzigen.


Groepen

De gereserveerde stoelen zijn niet toegewezen aan bepaalde personen in je boeking. Elk groepslid kan zijn eigen stoel kiezen.