FlixBus verwacht recordaantal passagiers in december

15/12/2022

FlixBus verwacht recordaantal passagiers in december

+ FlixBus verwacht in december een recordaantal reizigers in België en Nederland.

+ Volgens de prognoses zullen tegen het einde van het jaar meer dan een half miljoen mensen in de Benelux met FlixBus reizen.

+ Het aantal buspassagiers zal in december tot de hoogste van FlixBus behoren, vergelijkbaar met het zomerseizoen.

+ Vanaf begin december zet FlixBus een veel sterker netwerk in om aan de vraag te voldoen.

+ FlixBus streeft ernaar de tarieven voor haar passagiers zo laag mogelijk te houden.

Amsterdam, 12/15/2022 – FlixBus, Europa's grootste onderneming voor personenvervoer over de weg, verwacht een ongekend einde van het jaar wat betreft het aantal vervoerde personen. De eerste boekingen en trends geven aan dat FlixBus naar verwachting meer dan een half miljoen mensen zal vervoeren in december, een cijfer dat iets hoger ligt dan dezelfde periode in 2019.

Eén succes, vele redenen

De uitzonderlijke ontwikkelingen sluiten aan bij het zomerseizoen, waarin FlixBus al een recordactiviteit kende.

Inflatie; brandstofprijzen; verstoringen bij andere vervoerders; de wens om verantwoordelijker te reizen door niet de eigen auto te gebruiken, al deze redenen dragen bij tot het succes van het busvervoer dit jaar, vooral tijdens de vakantieperiode.

Met bewuste lage prijzen is FlixBus een toegankelijke, comfortabele en duurzame vervoersoplossing voor miljoenen reizigers in de Benelux, Europa en de wereld.

Uitzonderlijke vraag vereist uitzonderlijke faciliteiten

Om te voldoen aan de vraag, die tijdens de feestdagen het grootst zal zijn, heeft FlixBus zijn netwerk aanzienlijk uitgebreid.

De verbindingen met de populairste winterbestemmingen zijn versterkt en het aantal bussen op het Benelux-net is verhoogd tot meer dan 165 per dag (90 in België en 75 in Nederland).

De bezettingsgraad van de bus zal de hele maand meer dan 80% bedragen.

Must-see winterbestemmingen

Elk seizoen heeft zijn eigen favoriete bestemmingen en winter 2022 is daarop geen uitzondering. Er worden bijvoorbeeld recordaantallen reizigers verwacht in de skigebieden:

• Brussel <> Chambéry (vanaf €60[1])
  • Amsterdam <> Garmisch-Partenkirchen (vanaf €39)
  • Brugge <> Genève (vanaf €65)
  • Rotterdam <> Innsbruck (vanaf €45)

Europa is ook erg populair bij FlixBus-reizigers, met een sterke vraag naar het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en de Benelux-landen:

• Brussel <> Londen (vanaf €50)
  • Brugge <> Honfleur (vanaf €18)
  • Maastricht <> München (vanaf €30)
  • Rotterdam <> Berlijn (vanaf €28)

Ten slotte blijven de binnenlandse routes populair bij veel reizigers die hun gezin vergezellen voor de feestdagen en bij anderen die seizoensgebonden attracties willen bezoeken, zoals de verschillende kerstmarkten of het Lichtfestival in Amsterdam:

• Brussel <> Brugge (vanaf €8)
  • Amsterdam <> Rotterdam (vanaf €3)
  • Brussel <> Amsterdam (vanaf €8)
  • Luik <> Maastricht (vanaf €2)

Fokke Wim Velthuijsen, FlixBus Benelux Business Development Manager: "Een recordaantal mensen zal deze feestdagen met FlixBus reizen. Deze vraag komt overeen met wat we deze zomer hebben gezien: Belgen en Nederlanders willen nog steeds veel reizen, ondanks de budgettaire beperkingen waarmee velen te maken hebben. De praktische en ecologische aspecten van busreizen worden ook steeds belangrijker voor onze klanten, die ons dat vaak laten weten“.

[1] Tarieven per 1 december 2022 voor de maand december 2022