FlixBus sterker dan ooit in de Benelux

11/05/2023

FlixBus sterker dan ooit in de Benelux

+ FlixBus beleeft een uitzonderlijke start van 2023 in de Benelux, in navolging van 2022.

+ FlixBus in de Benelux had een record in het eerste kwartaal qua passagiers.

+ België en Nederland hadden commercieel hun sterkste eerste kwartaal ooit.

+ Brussel was de vierde meest populaire bestemming in Europa voor FlixBus-klanten.

+ FlixBus blijft investeren in de verbetering en versterking van zijn netwerk in de Benelux.

+ FlixTrain bereidt zich voor op internationale routes vanuit Amsterdam Centraal.

Amsterdam, 05/11/2023 – FlixBus, de grootste Europese onderneming voor personenvervoer over de weg, beleeft in het eerste kwartaal van 2023 een uitzonderlijke resultaat in de Benelux. De activiteiten stijgen met meer dan 40% in vergelijking met dezelfde periode in 2022. De eerste schattingen geven aan dat deze trend zal versterken naarmate het zomerseizoen nadert.

Bijzondere cijfers in België en Nederland

De cijfers voor het eerste kwartaal tonen een ongekend niveau voor FlixBus in de Benelux. België en Nederland verwelkomden elk meer dan 810.000 passagiers over het gehele winterseizoen. Prognoses voor de rest van het jaar suggereren dat de cijfers van 2022 met bijna 50% zullen worden overtroffen, mede dankzij wat naar verwachting een recordzomer zal worden.

In 2022 was Brussel de vierde meest populaire bestemming voor FlixBus-klanten in Europa (na Berlijn, Parijs en Praag) met 800.000 passagiers die naar de Belgische hoofdstad reisden. Amsterdam volgt Brussel op de voet met meer dan 700.000 passagiers die met FlixBus reisden.

De prijzen van Flixbus bleven relatief laag in 2022 en zullen dat ook in 2023 blijven. Gemiddeld kost een ticket voor een internationale reis €21, en minder dan €10 voor een binnenlandse reis.

Nieuwe lijnen, nieuwe verbindingen, nieuwe stations... nieuwe projecten?

FlixBus zal zijn snelle groei in de Benelux voortzetten door een steeds uitgebreider netwerk te ontwikkelen en een steeds betere dienstverlening te bieden aan zijn passagiers. Het bedrijf heeft onlangs toestemming gekregen om vanuit nieuwe bushaltes te opereren, waaronder het nieuwe internationale busstation van Antwerpen op de Franklin Rooseveltplaats en Amsterdam Centraal Station. Er is ook een overeenkomst gesloten met Eindhoven Airport om de wegverbindingen tussen de vijfde stad van Nederland, België en Frankrijk te versterken.

In 2023 zullen België en Nederland ook worden doorkruist door nieuwe routes tussen Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Zweden en Nederland en Italië. Voor de zomer van 2023 staan ook talrijke rechtstreekse verbindingen in eigen land en met de buurlanden op het programma.

Flix SE, het moederbedrijf van FlixBus, heeft niet alleen Amsterdam Centraal voor haar busroutes in het vizier. Ook spoorwegdochter FlixTrain heeft bij de bevoegde instanties toestemming gevraagd voor het opzetten van internationale treinverbindingen tussen Nederland en Duitsland.

Fokke Wim Velthuijsen, Head of Development bij FlixBus Benelux: "De cijfers over het eerste kwartaal in de Benelux zijn indrukwekkend. We zijn erg blij dat de trend van 2022 wordt voortgezet in 2023.We kijken uit naar een hopelijk zeer succesvolle zomer. FlixBus heeft zich definitief gevestigd als de betaalbare, comfortabele en milieuvriendelijke manier om te reizen in België en Nederland, en we zijn niet van plan om het daarbij te laten.