Als je deze website niet kunt openen, bel dan naar de +31 (0) 858 881 843 of gebruik de Google Assistent-app van FlixBus.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Reizen met onze groene bussen tijdens COVID-19

Reizen tijdens Covid-19:

Voor internationale reizen kan het volgende vereist zijn om onze bussen in te stappen:

  • Digitaal Corona Certificaat (DCC)
  • Negatief COVID-19 testuitslag
  • Vaccinatiebewijs
  • Herstel van COVID-19

Controleer daarom voor vertrek alle officiële reisadviezen en maatregelen via de officiële website van de EU. Let erop deze maatregelen snel kunnen veranderen en afhankelijk zijn van de bestemming. Het niet naleven van de geldende reisadviezen en maatregelen kan ertoe leiden dat je bij het instappen wordt geweigerd.

Ons netwerk wordt regelmatig aangepast aan de geldende reisadviezen en maatregelen in het binnen-en buitenland.

Zorg ervoor dat je al het laatste nieuws over het FlixBus netwerk ontvangt door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief.

Wij hebben een aantal maatregelen genomen om de reis zo veilig mogelijk te maken. Maar jij speelt ook een belangrijke rol in het waarborgen van jouw eigen veiligheid en die van anderen:

  • Voordat je boekt, moet je ervoor zorgen dat je fit genoeg bent om te reizen en de instructies van de autoriteiten opvolgen;
  • Alle passagiers van 11 jaar en ouder moeten een goedgekeurd mondkapje dragen, zowel op het station als tijdens je reis;
  • Zorg er ook voor dat je je tijdens de reis aan alle maatregelen houdt.

Desinfecteren van de bus:

  • Desinfecterende handgel beschikbaar voor klanten bij de achterdeur van de bus
  • Ontsmetting van het voertuig conform het protocol voor verantwoord reizen in het ov van de Rijksoverheid
  • Extra desinfectie door personeel van FlixBus
  • Extra ventilatie

Shops & Stations:

  • Frequente reiniging en desinfectie van alle FlixBus-winkels
  • Slechts een beperkt aantal klanten mag de winkel betreden en met 1,5 [m] afstand van elkaar
  • Bij voorkeur contactloos betalen
  • Stations worden met tape gemarkeerd om de 1,5 [m] afstand aan te tonen

In- en uitstappen:

  • Chauffeurs zijn uitgerust met een mondkapje
  • Klanten zijn verplicht om een mondkapje te dragen tijdens het in- en uitstappen en tijdens het verblijf aan boord
  • Instappen alleen bij de achterdeur -Instructies van buschauffeurs/stationspersoneel om afstand te houden tijdens het instappen
  • Handdesinfectiemiddel beschikbaar voor klanten tijdens het aan boord gaan
  • Digitale inspectie van tickets / documenten voor een touch-less boarding ervaring
  • Welkomst- en vertrekaankondigingen door de bestuurder zullen ook de Covid-19 veiligheidsinstructies bevatten

Hoe krijg ik de laatste informatie over mijn volgende reis?

FlixBus informeert direct over eventuele wijzigingen van jouw reis. Het is niet nodig om contact op te nemen met onze klantenservice. Zorg ervoor dat je bij jouw boeking een geldig e-mailadres en telefoonnummer opgeeft, zodat wij contact met je kunnen opnemen.

Je kan contact opnemen met onze klantenservice via de contactformulieren en de chatfunctie op de website. Houd er echter rekening mee dat door het grote aantal verzoeken de wachttijd voor het verwerken van jouw verzoek langer kan zijn dan normaal.

Bekijk onze FAQ om je vraag te beantwoorden.

Hoe vraag ik een terugbetaling aan?

Als jouw reis is geannuleerd of gewijzigd als gevolg van beperkingen, zullen wij per e-mail contact met je opnemen en je zo spoedig mogelijk nadere informatie verstrekken. Als je jouw ticket wilt annuleren als gevolg van een wijziging, volg dan deze instructies