
Als je deze website niet kunt openen, bel dan naar de +31 (0) 858 881 843 of gebruik de Google Assistent-app van FlixBus.
03 februari 2021
Verkleinen van ons netwerk tussen België, Frankrijk en Nederland vanaf 8 februari
Vanwege de gezondheidssituatie zullen we vanaf 8 februari tijdelijk een aantal van onze lijnen inkrimpen. Sommige verbindingen zijn nog wel aangeboden, zoals Parijs - Brussel, Parijs - Amsterdam of Brussel - Amsterdam.
Internationale reizen zijn nog steeds mogelijk. U moet echter de actuele regels raadplegen die zijn ingevoerd door de landen waarnaar u van plan bent te reizen (website van consulaten, ambassades, enz.) en ze in alle opzichten naleven.
Reizen naar Nederland is mogelijk, onder strikte voorwaarden.
Per 29 december ben je verplicht een recente negatieve PCR-testuitslag te tonen als je naar Nederland reist vanuit een hoog risicogebied met vliegtuig, schip, internationale intercity of internationale bus.
Na een verblijf in België of Frankrijk ga je bij terugkeer in Nederland in thuisquarantaine.
Avondklok Nederland
In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft.
Als het noodzakelijk is dat je naar buiten gaat tijdens de avondklok, dan moet je een formulier bij je hebben. Meer informatie hier.
De Belgische overheid heeft extra regels opgesteld voor het reizen van en naar België:
Meer informatie is terug te vinden op de website van de Belgische overheid.
Avondklok in België tussen 0:00 – 05:00, behalve voor essentiële verplaatsingen. In Brussel en Wallonië tussen 22:00 – 06:00 uur.
In heel Frankrijk geldt een avondklok tussen 18.00 uur en 6.00 uur. Je kunt blijven reizen met de langeafstandsbussen, ook tijdens de avondklok. Je bus ticket fungeert als bewijs.
Extra regels zijn opgesteld voor het reizen naar Frankrijk:
Deze maatregelen gelden voor ALLE reizigers, EU-ingezetenen en niet-EU ingezetenen. Een uitzondering wordt gemaakt voor grenswerkers.
Actuele informatie met instructies en adviezen van de Franse overheid vind je op de websites van de Franse regering (informatie in het Frans en in het Engels) en de Franse ambassade in Den Haag.
Als er wijzigingen in jouw reis zijn of als je reis wordt geannuleerd, zal FlixBus je hiervan op de hoogte stellen via sms of e-mail en je opties voor terugbetaling of alternatieve reismogelijkheden geven. Zorg er daarom voor dat je contactgegevens actueel en correct zijn, je kunt je gegevens ook achteraf hier wijzigen. Houd er rekening mee dat vanwege het huidige aantal verzoeken die we ontvangen, de verwerkingstijd van een verzoek of het wachten op een verbinding met een medewerker langer kan duren dan normaal. We raden je aan om onze covid-19 FAQ, algemene FAQ en veiligheidsmaatregelen na te lezen voor relevante informatie en veelgestelde vragen.
Als we jouw verbinding hebben moeten annuleren of wijzigen vanwege de huidige reisbeperkingen, nemen we zo snel mogelijk contact met je op hier meer informatie over te geven. Als je jouw ticket wilt annuleren vanwege een wijziging in jouw reisplannen, kun je dit hier doen in overeenstemming met onze vervoersvoorwaarden.
De veiligheid en het welzijn van jou, onze chauffeurs, partners en medewerkers is onze grootste prioriteit. Niet alleen wij kunnen hiervoor ons best doen, ook jij speelt hierin een belangrijke rol om ervoor te zorgen dat jij en alle passagiers aan boord veilig kunnen reizen. Je kan een verschil maken door het volgende te doen:
Om jouw reis zo aangenaam en veilig mogelijk te maken vindt je hier een overzicht van de maatregelen die wij nemen om je de hoogste hygiënestandaarden te bieden: