Als je deze website niet kunt openen, bel dan naar de +31 (0) 858 881 843 of gebruik de Google Assistent-app van FlixBus.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Reizen met onze groene bussen tijdens de COVID-19 pandemie

De afgelopen maanden waren een uitdaging voor ons allemaal, maar we doen er alles aan om je veilig naar je bestemming te brengen.

We passen ons busnetwerk regelmatig aan, zowel in binnen- als buitenland, naar aanleiding van de vraag en de actuele regelgeving. Hierbij zorgen we er natuurlijk voor dat we aan de veiligheidsmaatregelen voldoen. Zorg er daarom voor dat je op de hoogte blijft van de actuele reisinformatie over jouw FlixBus rit.

BELANGRIJK: Controleer voordat je naar het buitenland reist de reisvoorschriften van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Hoe vind ik de actueleinformatie over mijn verbinding?
Als er wijzigingen in jouw reis zijn of als je reis wordt geannuleerd, zal FlixBus je hiervan op de hoogte stellen via sms of e-mail en je opties voor terugbetaling of alternatieve reismogelijkheden geven. Zorg er daarom voor dat je contactgegevens actueel en correct zijn, je kunt je gegevens ook achteraf hier wijzigen. Houd er rekening mee dat vanwege het huidige aantal verzoeken die we ontvangen, de verwerkingstijd van een verzoek of het wachten op een verbinding met een medewerker langer kan duren dan normaal. We raden je aan om onze covid-19 FAQ, algemene FAQ en veiligheidsmaatregelen na te lezen voor relevante informatie en veelgestelde vragen. 

Hoe kan ik mijn geld terug vragen?
Als we jouw verbinding hebben moeten annuleren of wijzigen vanwege de huidige reisbeperkingen, nemen we zo snel mogelijk contact met je op hier meer informatie over te geven. Als je jouw ticket wilt annuleren vanwege een wijziging in jouw reisplannen, kun je dit hier doen in overeenstemming met onze vervoersvoorwaarden.

De veiligheid en het welzijn van jou, onze chauffeurs, partners en medewerkers is onze grootste prioriteit. Niet alleen wij kunnen hiervoor ons best doen, ook jij speelt hierin een belangrijke rol om ervoor te zorgen dat jij en alle passagiers aan boord veilig kunnen reizen. Je kan een verschil maken door het volgende te doen:

  • Voordat je boekt, zorg ervoor dat je in staat bent om te reizen en je aan de lokale gezondheids- en overheidsaanbevelingen houdt.
  • Alle passagiers moeten hun eigen mondkapje meenemen en deze vóór, tijdens en na de reis dragen.
  • Houd je aan alle gebruikelijke preventieve maatregelen tijdens jouw reis.

Om jouw reis zo aangenaam en veilig mogelijk te maken vindt je hier een overzicht van de maatregelen die wij nemen om je de hoogste hygiënestandaarden te bieden:

Desinfecteren van de bus:

  • Handdesinfectiemiddel beschikbaar voor klanten bij de achterdeur van de bus
  • Ontsmetting van het voertuig conform het protocol voor verantwoord reizen in het ov van het Rijksoverheid
  • Extra desinfectie door personeel van FlixBus
  • Extra ventilatie

In- en uitstappen:

  • Chauffeurs zijn uitgerust met een mondkapje
  • Klanten zijn verplicht om een mondkapje te dragen tijdens het in- en uitstappen en tijdens het verblijf aan boord
  • Instappen alleen bij de achterdeur -Instructies van buschauffeurs/stationspersoneel om afstand te houden tijdens het instappen
  • Handdesinfectiemiddel beschikbaar voor klanten tijdens het aan boord gaan
  • Digitale inspectie van tickets / documenten voor een touch-less boarding ervaring
  • Welkomst- en vertrekaankondigingen door de bestuurder zullen ook de Covid-19 veiligheidsinstructies bevatten

Shops & Stations:

  • Frequente reiniging en desinfectie van alle FlixBus-winkels
  • Slechts een beperkt aantal klanten mag de winkel met 1,5 [m] afstand tegelijk betreden
  • Klanten zullen worden aangemoedigd om gekochte tickets te betalen door middel van contactloze betaling
  • Stations worden met tape gemarkeerd voor 1,5 [m] afstanden in de instapruimtes