34 miljoen FlixBus-passagiers wereldwijd tussen april en september 2022

15/11/2022

34 miljoen FlixBus-passagiers wereldwijd tussen april en september 2022

+ Tijdens een record zomerseizoen (1 april - 30 september) heeft Flix het aantal passagiers wereldwijd meer dan verdubbeld vergeleken met dezelfde periode in 2021.

+ In het tweede en derde kwartaal van 2022 exploiteerde het reisplatformbedrijf meer dan 1.600 routes over de hele wereld, waardoor haar klanten meer dan 3.000 bestemmingen konden bereiken.

+ Recordcijfers voor de Benelux over de periode

+ FlixBus maakt een sterke comeback in het post-Covid-tijdperk, wat het groeiende belang van betaalbare en duurzame mobiliteit aantoont.

+ FlixBus behaalt in het zomerseizoen (april-september) een winstgevend resultaat op groepsniveau.

Brussel, 11/15/2022 – FlixBus, de toonaangevende onderneming voor personenvervoer over de weg, kondigt een recordaantal van meer dan 34 miljoen passagiers aan in het zomerseizoen (Q2/Q3 2022) in de 39 landen waar zij actief is.

Dankzij het groeiende belang van de vraag naar gedeelde en klimaatvriendelijke mobiliteit, heeft FlixBus het aantal vervoerde passagiers wereldwijd met 130% zien groeien voor de periode van april tot september 2022, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het aantal passagiers ligt zelfs boven het niveau van vóór de pandemie.

Flix vervoerde meer dan 34 miljoen passagiers naar meer dan 3.000 bestemmingen wereldwijd in Europa, Noord-Amerika, Turkije en Brazilië, en behaalde in de zomerperiode een winstgevend groepsresultaat. Het bedrijfsherstel werd aangedreven door de wereldwijde expansie van de groep en het sterke herstel van de vraag na de pandemie.

André Schwämmlein, CEO van Flix: "Ik ben erg trots dat Flix sterker dan ooit isna de pandemie. Het toont aan dat onze aanhoudende inspanningen om ons voor te bereiden op een herstel vruchten hebben afgeworpen. Investeren in onze uitbreiding in Brazilië, de Verenigde Staten, Canada, Portugal en de Baltische Staten tijdens de pandemie was een gedurfde strategie om voort te bouwen op onze visie van betaalbare en duurzame mobiliteit voor iedereen, overal.“

Een record Benelux in Europa

In de Benelux was het zomerseizoen (Q2-Q3) een record qua bedrijfsresultaat, waardoor deze regio tot de meest dynamische van het hele FlixBus-netwerk behoort. In deze periode werden meer dan 1,6 miljoen passagiers vervoerd.

Alle belangrijke markten van Flix in Europa hebben zich goed hersteld van de pandemie en kennen een sterke groei ten opzichte van 2021. De belangrijkste markten voor FlixBus zijn Duitsland, de Benelux, Italië, Frankrijk en Polen.

Tot de meest bezochte bestemmingen in Europa in 2022 behoren 📍 Parijs 📍 Berlijn 📍 Amsterdam 📍 Brussel 📍 Praag en 📍 Istanbul. Voortbouwend op haar engagement voor de regio, versterkte.

FlixBus Ukraine haar verbindingen in de regio en registreerde bijgevolg de hoogste relatieve passagiersgroei tijdens deze periode.

Flix Noord-Amerika

Flix SE lanceerde Flix North America Inc. in juli 2022 om de twee operationele entiteiten FlixBus Inc. en GLI (Greyhound Lines Incorporated) te richten op het leveren van de beste klantervaring in de VS, Canada en Mexico. Tijdens het hoogseizoen van 2022 hebben FlixBus en Greyhound ongeveer 1.400 bestemmingen met elkaar verbonden en zo de ruggengraat gecreëerd van toegankelijke, milieuvriendelijke reizen over de weg in Noord-Amerika.

Flix North America heeft voor het hoogseizoen van 2022 een groei van 30% gezien in het aantal vervoerde passagiers in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

"In het licht van de stijgende inflatie en brandstofprijzen erkent Flix het groeiende belang van betaalbare en duurzame mobiliteit. We zullen blijven investeren in het FlixBus-netwerk en in de ontwikkeling van duurzame alternatieve motoren voor een groenere toekomst." - André Schwämmlein voegde daaraan toe.

In september 2022 lanceerde FlixBus 's werelds langste commerciële route in Frankrijk die volledig op koolzaadbiobrandstof rijdt, waardoor de CO2-uitstoot tot 70% en de uitstoot van fijnstof tot 80% wordt verminderd.