Als je deze website niet kunt openen, bel dan naar de +31 (0) 858 881 843 of gebruik de Google Assistent-app van FlixBus.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Vragen en antwoorden - COVID-19

Aan boord & Check-in:

   

Reizigers zijn verplicht een mondkapje te dragen (mondneusbescherming) tijdens het aan boord gaan en reizen aan boord van FlixBus. Klanten worden hierover geïnformeerd bij de aankoop van hun ticket, waardoor ze de tijd hebben om een mondkapje te kopen/mee te nemen en voorbereid te zijn. Klanten zonder mondkapje kunnen niet aan boord van de bus gaan.

   

Nee, klanten zijn verplicht om een mondkapje te dragen dat hun mond en neus bedekt tijdens het instappen en reizen aan boord van FlixBus. Welke mondkapjes precies geschikt zijn voor in het openbaar vervoer leest u op de website van de Rijksoverheid.

   

Kinderen vanaf 12 jaar moeten ook een mondkapje dragen terwijl ze aan boord van de FlixBus zijn en reizen. Ouders moeten zelf mondkapjes meenemen, ook voor hun kinderen.

   

Klanten worden bij de aankoop van hun ticket geïnformeerd over het dragen van een mondkapje waardoor ze de tijd hebben om een mondkapje te kopen/mee te nemen en voorbereid te zijn. Het is niet mogelijk om ter plaatse een mondkapje te kopen. Passagiers zonder mondkapjes kunnen worden omgeboekt naar een later tijdstip om meer tijd te hebben om een mondkapje te kopen.

   

Nee, het dragen van handschoenen is niet verplicht.

   

Nee, wij nemen de temperatuur van onze klanten niet op. We dringen er bij elke klant op aan om niet te reizen en een arts te raadplegen als ze zich ziek voelen.

   

Nee, we nemen de temperatuur van onze buschauffeurs en het halte-personeel niet op. We dringen er bij hen op aan om niet naar hun werk te komen en een dokter te raadplegen als ze zich ziek voelen.

   

Ja, al onze bussen hebben state of the art airconditioning die de lucht in de bus circuleert en filtert. Buschauffeurs zorgen er ook voor dat beide deuren bij de bushaltes worden geopend om ervoor te zorgen dat er frisse lucht in de bus wordt gelaten. We reinigen onze aircofilters regelmatig en zorgen ervoor dat onze voertuigen regelmatig worden geventileerd.

   

De veiligheid en het welzijn van onze klanten, chauffeurs, partners en medewerkers is onze topprioriteit. In- en uitstappen kan alleen via de achterdeur en wordt begeleid door de buschauffeur en het halte-personeel. Wij vragen onze passagiers geduld te hebben en afstand te houden tijdens het in- en uitstappen.

   

De veiligheid en het welzijn van onze klanten, chauffeurs, partners en medewerkers is onze topprioriteit. Extra stops zullen worden gemaakt voor technische en operationele redenen en om in de behoeften van de passagiers te voorzien. De buschauffeurs zorgen er ook voor dat beide deuren bij de bushaltes worden geopend zodat er frisse lucht in de bus wordt gelaten.

   

De veiligheid en het welzijn van onze klanten, chauffeurs, partners en medewerkers is onze topprioriteit. Volg de instructies van de buschauffeurs/personeel van het station op om 1,5 [m] afstand te houden bij het instappen van het voertuig en bij het plaatsen en afhalen van de bagage in de bagageruimte. Klanten worden aangemoedigd om de bagage zelf te plaatsen en op te halen volgens de instructies van het FlixBus-personeel, tenzij er hulp nodig is. Instappen en uitstappen is alleen mogelijk via de achterdeur en wordt begeleid door de buschauffeur en het halte-personeel. We vragen onze passagiers om geduld te hebben en de afstand te bewaren tijdens het in- en uitstappen.

   

Wij adviseren passagiers om na het meenemen van de bagage hun handen te desinfecteren. Zij kunnen ook vrijwillig handschoenen voor eenmalig gebruik meenemen om dit te doen.

   

Het is verplicht om altijd ontsmettingsmiddelen te gebruiken bij het instappen in de bus. Tijdens de pauzes is het dragen van een mondkapje of bedekking van neus en mond afhankelijk van de eisen die worden gesteld door de lokale autoriteiten. Tevens is het houden van voldoende afstand afhankelijk van de eisen die worden gesteld door de lokale autoriteiten.

   

Extra bagage en speciale apparatuur (fietsen, ski's etc.) kunnen online worden gekocht bij het kopen van een ticket en we moedigen passagiers aan dit te doen. Desalniettemin blijft het betalen met contant geld direct bij de chauffeur een optie.

   

De chauffeur of het FlixBus personeel, zal u uw nieuwe stoel laten zien. Via ons contactformulier kunt u contact met ons opnemen voor een vergoeding van de stoelreserveringskosten.

   

U kunt met elk soort geldig ticket in de bus stappen. Papieren tickets hebben QR-codes die worden gescand. In sommige landen zijn er verschillende ticket lay-outs die offline worden gekocht zonder QR-code, deze zullen visueel worden gecontroleerd door onze chauffeurs of halte-personeel zonder ze aan te raken. U kunt nog steeds met ons meereizen.

   

Check voor vertrek de actuele reisadviezen en maatregelen van elk land waar je doorheen reist met onze bus.

Bezoek de website van Re-open EU voor actuele reisinformatie en maatregelen per land.

Tijdens het boekingsproces verstrekt u FlixBus gegevens zoals uw naam, achternaam, e-mailadres of telefoonnummer om met de autoriteiten samen te werken als dat nodig is.

Winkels & Stations:

   

Stations worden met tape gemarkeerd voor 1,5 [m] afstanden in de instapruimtes. Voor onbeheerde haltes moedigen we al onze klanten aan om de regels van de overheid te volgen en om verantwoordelijk met elkaar om te gaan. Houdt u alstublieft afstand voor uw eigen veiligheid en voor de veiligheid van de mensen om u heen.

   

Ja, waar dit eerder beschikbaar was, kunnen klanten nog steeds met contant geld betalen. We moedigen klanten echter aan om voor tickets en extra bagage te pinnen.

Algemene vragen:

   

FlixMobility volgt de situatie met betrekking tot COVID-19 met de grootste zorg en staat in nauw contact met de autoriteiten. De veiligheid van onze klanten en medewerkers heeft voor ons de hoogste prioriteit. Op dit moment kunnen wij geen concrete uitspraken doen over de duur van deze noodzakelijke maatregelen.

   

De veiligheid en het welzijn van onze klanten, chauffeurs, partners en medewerkers heeft bij ons de hoogste prioriteit. Onze veiligheids- en hygiënevoorschriften gaan verder dan de wettelijke minimumvereisten. Onze bussen worden na elke reis grondig gereinigd en gedesinfecteerd. Extra reiniging en desinfectie vindt plaats bij de belangrijkste bushaltes. Een veilige afstand bij het in- en uitstappen, minder beweging in de bus en een zeer goede reiniging evenals het afdekken van mond en neus (zowel bij het in- en uitstappen als tijdens de reis) garanderen een zeer goede bescherming. In overeenstemming met de lokale regelgeving bieden wij momenteel een beperkt aantal zitplaatsen aan boord van onze bussen.

   

Bij grensoverschrijdende verbindingen houden wij ons aan de voorschriften van beide landen en informeren wij onze klanten zowel bij het boeken van een ticket als voor de reis over eventuele afwijkende voorschriften op de plaats van bestemming of tijdens de reis.

   

Alle reizen die voor de komende drie weken te boeken zijn, worden volgens de dienstregeling uitgevoerd. We zullen de komende weken meer reizen op onze website toevoegen. Omdat de situatie voortdurend verandert, kunnen er veranderingen zijn met de reizen die gepland zijn in meer dan drie weken, maar we zullen u op de hoogte houden van uw boeking.